RU
Перекласти на →
 

Розблокування податкових накладних

Допоможемо вирішити питання щодо податкового права. Щоб отримати допомогу адвоката, напишіть своє ім'я та номер телефону та натисніть кнопку "отримати консультацію".

Які можуть бути причини блокування податкових накладних?

В першу чергу після отримання податкової накладної контролюючий орган перевіряє податкову накладну на наявність ознак безумовної реєстрації. Якщо наявна хоча б одна із ознак – податкова накладна реєструється. Перелік таких ознак визначений пунктом 3 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 1 грудня 2019 року №1165.

В разі відсутності ознак безумовної реєстрації, проводиться перевірка платника податків критеріям ризиковості, які наведені в додатку 1 до Порядку №1165. Найпоширенішими із них можуть бути: 1) платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди; 2) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, в даному випадку податковий орган має зазначити, яка саме податкова інформація стала підставою для віднесення платника податків до ризикових.

Податкова накладна також перевіряється на відповідність критеріям ризиковості здійснення господарських операцій. Однією із головних причин блокування за цим критерієм може бути: обсяг постачання товару/послуги зазначеній у податковій накладній на збільшення суми податкових зобов'язань, яку подано для реєстрації перевищує величину залишку.

Загалом процедура розблокування податкових накладних складається з декількох етапів

1. Подання пояснень до податкової накладної реєстрація якої зупинена

Отримавши квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної платнику податків необхідно направити повідомлення про надання пояснень та копій первинних документів для підтвердження реальності здійснення господарської операції зазначеної в зупиненій податковій накладній до Комісії регіонального рівня.

Строк протягом якого платників податків може направити пояснення та копії первинних документів складає 365 днів. Однак, варто зазначити, якщо закінчення терміну 365 календарних днів для надання пояснень припадає на період дії воєнного стану, то такий перебіг строку зупиняється.

Комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів розглядає надані пояснення та приймає одне з таких рішень:

1) про прийняття пояснення та реєстрацію податкової накладної;
2) направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів;
3) приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання повідомлення.

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання.

Документами, які можуть бути надані на розгляд комісії регіонального рівня є:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;
  • інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

2. Досудове врегулювання розблокування податкової накладної

Отримавши рішення Комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної, платник податків може звернутися зі скаргою до Комісії центрального рівня, в даному випадку до Державної податкової служби України. Варто зазначити, що подання скарги до ДПС України не є обов'язковим етапом, а платник податків після отримання рішення Комісії регіонального рівня може одразу звернутися до суду.

Строк протягом якого платник податків може звернутися зі скаргою до Комісії центрального рівня складає 10 робочих днів.

Комісія центрального рівня розглядає подану скаргу протягом 10 календарних днів та приймає одне з таких рішень: 1) про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня; 2) про залишення скарги без задоволення та рішення комісії регіонального рівня без змін.

3. Судове врегулювання реєстрації податкової накладної

У разі отримання рішення Комісії центрального рівня про відмову у задоволенні скарги платник податків має право звернутися до суду з позовом про скасування рішення Комісії регіонального рівня та зобов'язання зареєструвати податкову накладну.

Строк протягом якого платник податків має право звернутися з позовом до суду складає 3 місяці з дня вручення платнику рішення за результатами розгляду його скарги (у разі якщо подавалась скарга до ДПС) та 6 місяців з дня звернення платника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення (у разі якщо скарга подана не була).
Допоможемо розблокувати податкові накладні в короткий термін
Для отримання консультації натисніть кнопку, і заповніть форму. Ми наберемо протягом 5 хвилин
Команда адвокатів
  • Сергій Пагер
    Керуючий адвокат
  • Альона Пагер
    Адвокат
  • Сергій Загородній
    Адвокат
  • Сергій Бондаренко
    Адвокат
  • Світлана Попадюха
    Помічник адвоката
  • Наталія Головешко
    Операційний менеджер
  • Віталій Кудашев
    Менеджер по роботі з клієнтами
  • Владислав Кучерявий
    Помічник адвоката
  • Ольга Ширмер
    Адвокат
  • Анастасія Яковлєва
    Помічник адвоката
  • Наталія Савченко
    Менеджер по роботі з клієнтами

Як отримати консультацію адвоката?

1
Заповнюєте форму
Для отримання консультації потрібно заповнити форму, ввівши номер телефону, щоб Вам передзвонили.
2
Вам передзвонюють
Протягом 5 хвилин на вказаний номер телефону зателефонує адвокат для надання консультації.
3
Задайте питання
Задавайте всі питання, які Вас цікавлять. Адвокат відповість на запитання у розмові.
Швидка консультація
Ми надамо консультацію по телефону протягом 5 хвилин

Пн - Пт с 9:00 до 18:00

м. Київ, вул. Кирилівська,
б. 160, корп. Б, офіс 201