RU
Перекласти на →
 

Податкова перевірка

Допоможемо вирішити питання щодо податкового права. Щоб отримати допомогу адвоката, напишіть своє ім'я та номер телефону та натисніть кнопку "отримати консультацію".

Податкові перевірки: поняття, види та основна характеристика

Податкова перевірка – це одна із форм податкового контролю, яка здійснюється контролюючим органом з метою контролю дотримання вимог податкового законодавства.

Згідно статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити три види перевірок: камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні.

Документальна перевірка

Документальна перевірка поділяється на декілька видів: планова та позапланова, виїзна та невиїзна.

1) Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.

Про проведення документальної планової перевірки керівником контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Варто звернути увагу, що платнику податків (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки повинні надіслати копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

2) Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності підстав, визначених в статті 78 Податкового кодексу України, зокрема: отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту; розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки, тощо.

Залежно від місця або способу проведення, документальна позапланова перевірка може бути виїзна, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка або невиїзна (проводиться в приміщенні контролюючого органу).

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу рішення про її проведення та за наявності підстав для проведення документальної перевірки.

Також, за наявності письмового звернення платника податків замість документальної невиїзної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.

Камеральна перевірка

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі:

  • даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків;
  • даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій);
  • даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.

Предметом камеральної перевірки також можуть бути:

  1. своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
  2. своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, акцизних накладних та/або розрахунків коригування, виправлення помилок у податкових накладних;
  3. своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання;
  4. своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки, тощо.

Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Фактична перевірка

Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.

Звертаємо увагу, що фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків.

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки та за наявності хоча б однієї з таких підстав визначеної у у статті 82 Податкового кодексу України:

  • у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів;
  • у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства;
  • неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій; у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин, тощо.

Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб'єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.

Тривалість проведення фактичної перевірки: не більше 10 діб (з можливістю продовження на 5 діб).
Юридична допомога при податковій перевірці
Для отримання консультації натисніть кнопку, і заповніть форму. Ми наберемо протягом 5 хвилин
Команда адвокатів
  • Сергій Пагер
    Керуючий адвокат
  • Альона Пагер
    Адвокат
  • Сергій Загородній
    Адвокат
  • Сергій Бондаренко
    Адвокат
  • Світлана Попадюха
    Помічник адвоката
  • Наталія Головешко
    Операційний менеджер
  • Віталій Кудашев
    Менеджер по роботі з клієнтами
  • Владислав Кучерявий
    Помічник адвоката
  • Ольга Ширмер
    Адвокат
  • Анастасія Яковлєва
    Помічник адвоката
  • Наталія Савченко
    Менеджер по роботі з клієнтами

Як отримати консультацію адвоката?

1
Заповнюєте форму
Для отримання консультації потрібно заповнити форму, ввівши номер телефону, щоб Вам передзвонили.
2
Вам передзвонюють
Протягом 5 хвилин на вказаний номер телефону зателефонує адвокат для надання консультації.
3
Задайте питання
Задавайте всі питання, які Вас цікавлять. Адвокат відповість на запитання у розмові.
Швидка консультація
Ми надамо консультацію по телефону протягом 5 хвилин

Пн - Пт с 9:00 до 18:00

м. Київ, вул. Кирилівська,
б. 160, корп. Б, офіс 201